LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Låt det bli jul

Kategori: Allmänt

Jag är så trött just nu så när det väl blir jul ska jag verkligen försöka sova så mycket som möjligt, bara se på film och försöka koppla av. De sista veckorna har varit helt galna, har inte tagit oss i säng fören mellan 11 och 12 på kvällarna och då har det varit fullt schema fram till dess. När man stiger upp före 6 varje morgon så blir det inte så många timmar sömn. Eftersom vi tycker att vi har så lite att göra (?) så började vi ju med renoveringen av hallen och helt ärligt så har det varit lite mer jobb med det än vad vi trodde, har tagit en j-vla tid rent ut sagt. Tapetsera mönstertapet är ju kanske inte det mest tidseffektiva, speciellt om väggarna inte är raka och fulla med dörrar och vrår samt luftvärmepump som man ska tapetsera runt. Vi har nu iaf mindre än hälften kvar och det värsta är gjort så det sista kommer nog att gå lite fortare.
Förutom detta så har det ju snöat över en halvmeter på 5 dagar så skottningen har ju tagit sin tid, sen har vi varit på gymmet, sen har vi bakat, sen har vi köpt julklappar mm mm. Och i vanliga fall brukar ju hundarna och hästarna ändå fylla mina kvällar och de har jag ju klämt in i allt det här också.

Det som faktiskt motiverar just nu är ju att vi också drar utomlands på nyårsafton! Och det är bästa medicinen för mig om jag behöver vila för då varken kan eller behöver jag göra någonting annat än det jag just känner för just nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: