LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ja hur blev det då?

Kategori: Allmänt

Ja i fredags hann jag väl inte ens hälften av det jag tänkt. Åkte och handlade innna jag kom hem från jobbet, så kl var väl strax efter 18 innan jag var hemma. Matade hundarna och plockade upp innan vi gick ut till stallet. Var dags för en ny höbal, Camilla kom och hjälpte mig med det och då passade vi på att hänga upp några mindre nät i träden också som vi fyllde med det höt som var kvar av den gamla balen. Det snöade och blåste också så det var riktigt oskönt ute. Och innan jag var klar med allt ute så var ju kl efter 20 så det blev ingen ridning och ingen promenad med hundarna. Gick in och bakade lite choklad godis för att strax efter 21 sätta mig i soffanm och äta middag. Kl 22 var det bara ut med bilen igen för att hämta Christoffer som var i Måttsund hos en kompis. När vi kom hem rullade jag tryffelsmeten och så var den kvällen slut. Inte hann jag varken måla eller slipa dörrarna. Är ltie väl optimistisk ibland, tur jag är flexibel iaf :)
 
Lördag var jag klarvaken strax före 7. Försökte sova lite längre men det gick inte så klev upp och var på långpromenad med hundarna 7.30. Becksvart och inte en människa i farten.
 
När vi kom in så vakande Chrille så vi åt frukost och sen bakade vi lite pepparkaksgrissini innan Christoffer städade och jag gick ut och red. Helt okej arbetsfördelning tycker jag ;)
 
Dakhar var, som vanligt numera, pigg. Jag hade hoppats på att galoppera i snön så att han skulle få bränna ur lite men det var fortfarande lkite för lös snö så underlaget var för ojämnt och hårt. Så blev bara några korta sträckor. Ingenting funkar när han är så där, han lyssnar ju så klart men övergångarna blir värdelösa och han är inte elastisk och följsam för fem öre. Men igår kom det ännu mer snö så nu måste det funka att rida på, om inte annat så på bilvägen där det är packat lite mer.
 
Vi var iaf ute över en timme så han var lite mer nöjd iaf. Frostig i ansiktet och lite svettig på halsen.
 
Söndag blev det tyvärr ingen ridning då det blev sent på lördagnatt och så höhamtning kl 11 och julfest kl 16. Blev tajt med tid.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: