LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Helgresumé

Kategori: Allmänt

Oj vad helgerna går fort. Nu är det måndag igen, har verkligen inte hunnit med. I fredags hade vi After Work på jobbet och det blev en riktig fest. Kul. Var längesen sist. Lördagmorgon tyckte Vidar att det räckte med sömn kl 8. Vi steg upp och åt en långfrukost framför ett avsnitt Sons of Anarchy sedan skrittade jag Dakhar en runda och Christoffer promenerade med hundarna samtidigt. På eftermiddan städade jag och började tvätta och låg sen i sängen och såg på SIHS på SVTplay. Senare på kvällen åkte vi på 40-årsfest några timmar. Lämnade hundarna hemma och Vidar hade levt rövaren när vi kom hem. Han hade rivit sönder papper som vi hade på golvet då vi håller på att måla väggarna i lilla hallen. Förutom pappret hade han även ätit upp några penslar bla. penslar med färg! Men han verkar må bra iaf. Det var dock färg på golvet där han dragit runt penslarna men som tur var gick det bort med lite allrengöringsmedel.

Söndag fick vi sovmorgon till strax efter 9. Han börjar lära sig den lilla vilden :) Sen var jag ute och red. Hade ju kommit lite snö så jag travade och galopperade lite också. Dock är det för lite snö än då det fortfarande var lite för hårt. Dakhar var pigg som bara den och ville mest galoppera hela tiden, han var inte glad på mig när vi bröt av utan stod då på stället och galopperade och frustade. Förutom att han var pigg var han också stel och spänd. Blir alldeles för lite motion för denna kille när det aldrig kan ta och komma snö så det går att rida ordentligt. Skulle jag ta mig till något ridhus i helgen så hade jag varit tvungen att stiga upp astidigt igår och det orkade jag bara inte.
När jag hade ridit, mockat och fått in en ny höbal fick vi besök av våra nya grannar så det blev ett trevlig adventsfika och surr. Mycket trevligt. På eftermiddan tog jag sen en promenad med hundarna och tränade lite yoga. Medan jag såg på küren i efterhand så målade jag också ett varv i hallen.

Ja det var den helgen det! När vi skulle så på film igår kväll så somnade vi båda två så vi gick och la oss istället, strax efter 21! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: