LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hej hej mitt vinterland

Kategori: Allmänt

Som vanligt går helgerna för fort och jag hinner inte med.
I helgen har det....snöat! och så har det snöat lite till! Ungefär en halvmeter har det väl kommit. Så jag har skottat, plumsat och skottat. Plumsat med häst, plumsat med hund och plumsat med mig själv. När jag skulle ut till busken för att ge fåglarna lite mer mat var jag tvungen att skotta mig en gång och sen en gång runt busken. För det har ju drivit en del ockå, så på vissa ställen är det ju ofantligt mycket snö.
 
I lördags hämtade vi en julgran iaf. Tyckte hundarna var roligt iaf. Neo blir ett år igen när det kommer så här mycket snö, springer och hoppar och dyker.
 
Min egna tomte och till lika slav. Allt i ett :)

Både lördag och söndag har jag och Camilla varit ut med hästarna och plumsat. Lite kortare och lättare på lördagen och sen lite längre och betydligt tyngre på söndagen. Jobbigt med kul tyckte de. Lät Dakhar få galoppera av sig rejält några sträckor vilket han behövde. Med så mycket snö så går det ändå inte speciellt fort :) Herregud vad han ska bli vältränad om det ska vara sånt här före en längre tid, ryggmusklerna och rumpan får sig en muskeldos av detta :)
 
Förutom att skotta har vi också tapetserat lite, dock inte färdigt ännu så vi får jobba på lite med det i veckan så det blir klart till jul. Sen har vi varit på bio och sett Hobbit. Mycket bra tyckte jag. Var väldigt bra bild med den nya 3D tekniken. Kan rekommenderas.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: