LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Det går dåligt och blir tråkigt

Kategori: Häst

Nä det går inte bra nu med ridningen. Dakhar är stel, skev och tung och jag rider som en kratta. Det börjar bli ett alldeles för långt uppehåll nu. Skritt, skritt och ännu mer skritt på stenhårt underlag har verkligen gett ett resultat. Ett skitresultat!!! Dakhar som var i så fin form i början på oktober. Han är ju fin i kroppen än men inte i ridningen, han behöver röra sig mer. Jag känner att jag tappat känslan och styrkan, rider dåligt helt enkelt. Det blir ingen bra kombination helt enkelt. Och alla dessa kläder gör ju att man tappar all kontakt. Usch! Tacka vettja sommarn :)

Igår var jag på banan, skritt och trav men även några varv galopp men det är för lite snö. Det dämpar dåligt och blir stumt. Fick inte igenom honom som jag ville men vågade inte rida mer heller när underlaget är så dåligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: