LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Sammanfattning av helg + måndag

Kategori: Allmänt

Helgen blev en bärplockarhelg. Blev både hallon, blåbär och röda och svarta vinbär. Jag frös in det mesta men skickade med de svarta vinbären med mamma som igår gjorde saft av dem till mig. Mums.

I lördags hann jag bara rida La Brie innan åsk- och regnvädret kom. Jag hade hunnit ta in Dakhar men hann inte ut innan det började åska. Sen slutade det inte regna fören senare på kvällen så jag skippade ridandet och smörjde alla grejer istället. Jag skulle in till stan på kvällen och Musikens makt men ställde in även det pga vädret. Så det blev att jag vara hemma hela helgen och fick därmed rätt mycket gjort. Hann måla klart stallfönstret, bygga lite mer innertak i sadelkammaren, plocka bär, städa, tvätta, motionera hästar, promenera hundar, umgås med mamma och syskonbarn och se film.

Igår kväll red jag ett dressyrpass på Dakhar med mycket galoppjobb då vi tränade lite samling, förvänd och provade några byten. Hade en bom på mitten av ridbanan och han är för söt, varje gång vi skulle över den så tog han i som om det var en stor grop där. Han hatar verkligen när det ligger grejer på backen. Sen kom Johanna lagom tills jag var klar så då tog vi en skogpromenad med La Brie och Hulda. Så min kväll som jag tänkte skulle bli kort i stallet och sen slapp framför tv:n då jag hade huvudvärk slutade med 3,5 timmar stall och jag var inte inne fören 22. Huvudvärken satt kvar när jag vaknade i morse, suck. Den kommer alltid som ett brev på posten en vecka efter semestern. Det är inte nyttigt för min nacke att sitta framför en dator hela dagarna. Nåja, bit ihop eller bryt ihop? Jag väljer att bita ihop, tigerbalsam och massage några dagar ska nog funka. Tur min smärttröskel ligger i den övre skalan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: