LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Motivation

Kategori: Häst

Vad skulle jag göra utan hästarna. Är det något som får en att tänka på annat och hitta motivation så är det dem.
När jag gick ut till stallet igår så var jag så omotiverad och less så jag tänkte nästan skita i att rida men nä jag tog tjuren vid hornen och först tömkörde La Brie och sedan tog jag en ordentlig ridtur med Dakhar genom byn och till Långmyrvägen. När man rider in på den vägen ligger det en skjutbana precis där och så klart var det ju någon där och sköt då så jag tänkte att jag får väl vända hem igen men Dakhar var inte alls brydd i att det smällde så då tänkte jag att då kör vi väl och han var så fin. Mycket galopp och trav blev det och han var väldigt nöjd. Han var lite tittig på en del saker men blir sällan mer än så (är nog nu när jag ökat på havren och han får stå inne på nätterna). Jag tog även La Bries träns på honom igår med remont och tredelat bett och jag upplevde honom inte lika tung och dragit på detta. När jag får lön ska jag köpa ett tredelat till honom för La Bries är en storlek för stor för honom.
Hur som haver så kom motivationen tillbaka och jag kunde somna gott. Häst är livet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: