LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

In i dimman

Kategori: Häst

I morse låg dimman tät och när jag steg upp och skulle gå ut med Vidar och släppa ut Dakhar i hagen så möts jag av en Hulda utanför dörren. Min väluppfostrade La Brie vågade dock inte gå över tråden som låg på backen så hon var kvar i hagen. Duktig häst. Fångade Hulda och lagade hagen, frid och fröjd tänkte jag tills jag var på väg upp mot stallet igen och Hulda springer rakt genom tråden. Denna gång tog hon med hela tråden så La Brie också kom lös. Där sprang de runt på gården och käkade gräsmattegräs. Vidar hade tagit skydd uppe på altan och låg och kurade. Fick fast på Hulda iaf och då sprang La Brie in i sin box i stallet. Slog nu på strömmen till vinterhagen och ställde dem där så får jag fixa sommarhagen när jag kommer hem från jobbet.
Ja man vet då att man lever en sån här morgon. Tur det är fredag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: