LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hur klarar man sig utan häst?

Kategori: Häst

Jaha, det är så här det är att vara utan häst. Hur fan överlever ni som inte har häst?? Jag håller på att krivera efter två dygn. Jag skulle dö och förmodligen skulle alla runt omkring mig också dö då jag börjar klättra på väggarna.
Idag har jag dock varit på långpromenad med Neo och sedan trimmat bort lite(!) päls på honom samt skrivit ner anteckningar från studiebesöket på handikappridningen. Och ändå är kl bara 21.
Saknar min fina, vackra, underbara häst. Vill bara att hon ska stå i hagen och vara vacker, lyfta upp huvudet och titta på mig när jag kommer hem. Så där som bara hon kan så att man smälter när man ser in i hennes mörka ögon. Världens finaste häst. Det är hon verkligen.
Men snart, snart är hon hemma igen. Imorgon ska veterinären kolla henne igen så då vet jag om det blir inseminering på lördag eller inte. Om inte så hämtar jag henne imorgon.

Kommentarer

  • Li säger:

    Överlever gör man utan häst, men inte är livet lika roligt inte.

    2012-04-20 | 09:34:36
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: