LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Det tråkiga med hästlivet

Kategori: Häst

Senaste året är det verkligen många hästar som behövts avlivas av olika anledningar. Jag tycker jag får dödsbesked mer eller mindre hela tiden. Det är en dyster dag idag som inte blir bättre av att vädret är som det är. Jag hoppas verkligen att det vänder snart och att folk får hålla sina hästar hela och friska.

Det känns märkligt att La Brie insemineras idag och att det förhoppningsvis tittar fram ett nytt liv om 11 månader samtidigt som ett annat liv snart kommer att slockna. Tyvärr är det väl sånt här som man får räkna med som hästägare, eller djurägare i allmänhet. Man blir väldigt sårbar och man försätter sig själv i en situation som man egentligen inte vill vara med om. Allt vore enklare om man kunde låta bli att få sånna känslor för dessa vackra djur och bara se dem som ett redskap men hur lätt är det?
Man umgås med dem mer än vad man egentligen gör med någon människa. Man jobbar, lever och andas häst hela dagarna. Man är Ett med dem och man gör vad som helst för dem.

Även om det är sorligt så är det bra att vi faktiskt kan låta dem somna in än att de får lida tills de inte orkar mer. Det som också är hemskt är att det tyvärr nästan alltid drabbar samma personer hela tiden. Personer som gör vad som helst för sina hästar och som verkligen vill satsa och utvecklas i sin ridning.
Idag är mina tankar hos er och jag är så ledsen att det tyvärr ska sluta på detta sätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: