LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

B-r-u-n-s-t-i-g stavas det

Kategori: Häst

Blev en långtur idag, 2,5 timmar var vi ute sammanlagt. Och det bästa av allt var att hon inte alls var något som helst spänd över ryggen när vi kom hem! Dessutom var hon väldigt fin i både traven och galoppen och mycket trevlig i formen. Avslappnad och lösgjord.
Däremot så är hon satans brunstig. Och då menar jag BRUNSTIG. Aldrig varit med om värre. Hon stannade och kissade och brunstade hur många gånger som helst på vägen hem samtidigt som hon gick och spanade och tröck sig mot Camillas stackars valack hela tiden. Förutom detta så var hon väldigt tjurig och skulle absolut inte gå först och framåt utan stannade och backade. Var nog tur vi hade lite draghjälp för annars hade jag nog fått vara på väldigt dåligt humör om jag varit ute själv. Nog kan hon göra så här ibland men sista året har det varit väldigt sällan och om hon gör det så brukar jag alltid få fram henne och då brukar hon ge sig efter några gånger. Denna brunst. Tycker synd om henne också för hon kan ju inte rå för det, är ju bara hormonerna som jävlas med henne. I fjol märktes det inte lika mycket för då gav jag henne Stropy mare som är ett örtpreparat som dämpar brunstsymtomen men i år vill jag inte det eftersom hon ska betäckas. Så det enda är att ta det lite lugnt med ridningen några dagar tills det lägger sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: