LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ångesten

Kategori: Häst

Jag har verkligen beslutsångest just nu.
Betäcka eller inte betäcka?
Jag är ju väldigt sugen på en fölis tills nästa år men samtidigt vill jag ju så gärna åka och träna och rida ordentligt. Men det är ju verkligen inga garantier att det blir så mycket träning ändå för det är inte säkert att hon kommer funka. Helt plötsligt så är det ju något bakslag med ryggen eller någonting annat.
Allt hade varit så mycket lättare om jag kunde köpa en till häst, då hade jag aldrig behövt fundera. Ett alternativ är ju att ta en häst på foder, men de växer ju inte på träd precis... Ni kan ju hojta till om ni skulle höra någon som har en ridbarhäst (!), gärna mer utbildad som de vill låna ut 1-2 år.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: